Mormor

Hejsan ! Jag har varit hemma hos min mormor oh hälsat på , men gud så mycke plast hon sparar . Menar du vet om smör låda e slut slänger väl man den , näää inte hon diskar spar denna . jisses , samt köper man en tårta spar hon plasten där med hmmm.. Men mormor sa jag du kan inte spara på sådant heller . Är braatt ha säger hon , ja men jaja inser väl snart får snart slänga .. Vi drack svart vin bärs saft åt varsin skridskobana gott. Berätta om saker hon gjorde som barn osv . Fick en bok om små kakor ska baka här fram över . Daimkulor ca 25 st 350 g smör 2 dl socker 1 tsk vaniljsocker 5 dl vetemjöl 2 tsk bakpulver Daimkulor 1 Smält smöret och blanda det med socker och vaniljsocker 2. Rör i mjöl och bakplver 3. Forma till små klor och lägg i pappers formar 4. Gör en för djupning med fingret oh lägg ett par daimkulor 5. Grädda i 175 grader i 10 -15 min. Väntar på maten i ugnen ska bli klar .. sedan ska våra barn sova .De är så trötta .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0