MARABOUFUDGE

Maraboufudge Jag bara måste ge er som inte har gjort Maraboufudge tidigare, receptet för de är skitagoda! Jag är så glad att jag vågade testa göra de och tackar så mycket för tipset jag fick:-) Och det bästa är också att de går att variera nästa till det oändliga eftersom Marabou har ju mååånga olika smaker på sina chokladkakor:-D MARABOUFUDGE 3dl vispgrädde 3dl strösocker 1dl sirap 50g smör 2msk honung 100g Marabou choklad valfritt (jag tog apelsinkrokant) Blanda grädde, socker och sirap i en tjockbottnad gryta. Låt koka tills temperaturen är 120g (eller gör kultestet). Rör i smör och honung och låt koka ytterligare 2 minuter. Finhacka chokladen. Ta grytan från värmen och rör i chokladen. Rör om tills den har smält. Klä en halv långpanna eller en annan form med smörpapper. Häll i smeten och ställ i kylskåpet. Skär i bitar när den svalnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0